Tipy pre starostlivosť o nohy – 22 najlepších spôsobov ako si udržiavať zdravé nohy

Sandále v pieskuPrečo je starostlivosť o chodidlá dôležitá? Ľudské chodidlo má 26 kostí, 33 kĺbov a viac ako 100 šliach, svalov a väzov. Chodidlá odolávajú tlaku 3x väčšiemu ako je váha vášho tela a tlmia nárazy, držia rovnováhu, poskytujú pohyblivosť a podporu. Po niekoľkých rokoch sa môžu na nohách objaviť problémy. Uistite sa, že vo vašej dennej rutine nechýba starostlivosť o chodidlá.

Aké problémy sa môžu objaviť bez pravidelnej starostlivosti? Existuje mnoho nepríjemných problémov, ktoré spôsobujú bolesť a dokážu vás spomaliť. Medzi ne patria: hubové infekcie, suchá koža, kŕčové žily, bradavice, bolesti kolena, kuria oká a mozole, hallux valgus, zarastené nechty, vredy, pleseň na nechtoch, ostroha pätnej kosti, atď… Ostatné problémy je ťažko vyliečiť bez liečby vrátane: plantárnej fascitídy, plochých nôh, Mortonovej neuralgie, metatarsalgie a ďalších… Ak trpíte bolesťou chodidla, prvým krokom vo vašej starostlivosti o nohy je návšteva doktora.

Denná starostlivosť o chodidlá Ľudia zaraďujú do svojej dennej rutiny starostlivosť o pokožku, sledovanie svojej telesnej hmotnosti, avšak na nohy sa často zabúda. Niektoré tipy sú dôležité hlavne pre ľudí trpiacich cukrovkou alebo neurologickými problémami.

Tipy pre starostlivosť:

  1. Umývajte si nohy v teplej vode, no nie príliš horúcej a používajte jemné mydlo. Aj keď horúca kúpeľ pôsobí relaxačne, uistite sa, že nebude trvať viac ako 10 minút aby sa predišlo vysušeniu kože.
  2. Nohy si sušte opatrne, radšej uterák prikladajte namiesto drhnutia. K miestam medzi prstami pristupujte špeciálne.
  3. Kontrolujte si pravidelne rôzne rezy, pľuzgiere, zarastené nechty a iné potenciálne nepríjemnosti na nohách. Ak si nevidíte na spodok chodidla použite zrkadlo alebo niekoho požiadajte aby to prehliadol za vás.
  4. Aplikujte suchý obväz k vyčisteniu rezu alebo škrabanca.
  5. Zastrihujte si nechty rovno, nie príliš hlboko a s pilníkom prejdite všetky ostré hrany.
  6. Držte mozole na minime používaním pemzy na nohy.
  7. Ak máte tvrdé časti na pätách alebo spodku chodidla, aplikujte neparfumované hydratačné telové mlieko na postihnuté miesta. Mlieko, ktoré sa neabsorbovalo do pokožky jednoducho zotrite.
  8. A pamätajte, vaša mama mala pravdu keď vám hovorila, že máte nosiť čisté ponožky každý deň.
  9. Nenoste ponožky, ktoré sú tesné v oblastí nôh alebo členka.
  10. Ak sedíte, nadvihnite chodidlá k zlepšeniu prietoku krvi.
  11. Neprekrižujte si nohy na dlhú dobu alebo počas sedenia.
  12. Denne cvičte vaše chodidlá k zlepšeniu cirkulácie krvi.
  13. Neprikladajte si na nohy fľaše s horúcou vodou ani elektrické podušky.

Tipy ako si vyberať obuv:

Modré topánkyVaše topánky sú ochranou pre vaše chodidlá a sú tiež dôležité čo sa týka komfortu. Nasledovaním týchto tipov si vyberiete správnu obuv.

  1. Topánky si vyskúšajte cez deň trochu neskôr, kedy je vaše chodidlo o čosi väčšie (keď cítite opuch počas dňa)
  2. Jedno z vašich chodidiel je väčšie. Uistite sa, že vám topánky sedia na väčšie chodidlo.
  3. Pri skúšaní sa v topánkach poprechádzajte ešte pred zaplatením. Ak si ich objednávate online, v tom prípade hľadajte obchod s možnosťou vrátenia tovaru pri nevhodnej veľkosti.
  4. Opýtajte sa doktora alebo iného špecialistu aký typ obuvi si máte vybrať aby pasoval k vášmu chodidlu. Hlavne ak máte ploché nohy alebo vysokú klenbu nohy a potrebujete špeciálne vložky do topánok.
  5. Pamätajte, aj keď sú topánky na vysokom podpätku štýlové, stoja za mnohými zdravotnými problémami nôh.
  6. Uistite sa, že bruško pod palcom nohy nie je stlačené… žiadne špicaté topánky.
  7. Nekupujte si topánky tak, že budete očakávať, že časom sa vám rozšíria. Musia sedieť už pri odídení z obchodu.
  8. Uistite sa, že pri chôdzi sa vám päta nekĺže hore-dole.
  9. Uistite sa, že spodok topánok je rovnako široký ako vaše chodidlo a poskytuje vám tlmenie pri chôdzi.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *